Nutella muffins



Supergod smet, har inte hunnit smaka resultatet ännu, men en god smet är ju alltid en bra förutsättning haha. Jag har heller inte garnerat dem, för de var så varma när jag tog kortet.

Ingredienser för ca 12-14 st:

125 g mörkchoklad
100g smör
1 ½ dl farinsocker
1.25 dl nutella
2 ägg
2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 ½ tsk bakpulver

Garnering:
1 dl nutella
12 rostade hasselnötter (jag tar not orostade)

Hur att göra:
1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Hacka chokladen.
3. Blanda smöret, farinsockret och nutellan till en pösig smet.
4. Tällsätt äggen och rör om.
5. Blanda de torra ingredisenserna, rör ner dem.
6. Häll i den hacka chokladen.
7. Fördela i muffinsformar, gärna dubbla om ni har det eller i en muffinsform. Jag ides ite göra ngt av det jag föreslår därför blev min väldigt fula.
8. Grädda ca 15 min mitt i ugnen, prova med en tandpetare eller om ni har en sådan där speciell baksticka om de är färdiga.
9. När de ha svalnat kan ni puffa lite florsocker över dem och sedan klica ut lite nutella på varje så blir de snyggare.

Nutella är så jäklarns gott! Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0