Polly cupcakes



Detta blir ca 12 normalstorna muffins, men jag gjorde 1 och en tredjedels sats för jag har så stora muffinsformar, hehe.

3 ägg
2.5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3.5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 påse Polly (fast det behövdes inte ens en hel påse)

Frosting (det ovanpå alltså)
200 g philadelfiaost
5 dl florsocker, eller lite mera
kolasås sådan här som man har till glass ni vet, på tub. Ta på känn, ni får smaka av och se hur ni sjävla gillar.

1. Vispa ägg och socker pösigt.
2 Smält smöret, häll i mjölken och blanda sedan detta med äggsmeten.
3. Blanda mjöl, bakpulvet och vaniljsocker, rör ned i smeten.
4. Stoppa formar i en muffinsplåt så blri de finast, annars blir det vanligtfina muffins med bara formar.
5. Häll ner ca 2/3 smet i varje form och sedan innan du stoppar in dem i ugnen så ringlar du i lite extra kolasås och trycker ner tre polly i varje.
6. Grädda i ca 20 min i 175 grader.
7. Låt svalna ordentligt innan du brer på frostingen.

Dags för frosting!
Du rör bara ihop alltsammans och jag tycker det är absolut enklast att göra det med elvispen, annars kan florsockret klumpa sig. Toppa sedan varje muffins med Polly, en eller flera och tog en. Förresten, måste bara nämna en gång till, väldgit viktigt att muffinsarna är avsvalnade för annars smälter bara frosten = inte så nice.

Lycka till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0